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Développement, Neurocognition, Dysfonctionnements

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Rédactrice : Sophie KERN, Alice Catherine ROY

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Auteur Titre Année

2014


 

Alkimanis, F., Kern, S. & Sofu, H., 2014, "When context matters more than language: Verb or noun in French and Turkish caregiver speech", First Language, 34:6, pp. 537-550


 

Baccarini, M., Martel, M. & Cardinali, L., Sillan, O., Farnè, A., Roy, A., 2014, "Tool use imagery triggers tool incorporation in the body schema", Frontiers in Psychology, 5:492, pp. [doi: 10.3389/fpsyg.2014.00492]  (Baccarini et al., 2014)


 

Bedoin, N., 2014, "Dyslexie chez l’enfant et déficits d’attention spatiale", Les Entretiens d'Orthophonie, 2014, pp. 1-13


 

Boulenger, V., 2014, "Cartographie électrophysiologique du langage et de la motricité", in Le langage au bout des doigts, Frak, V. & Nazir, T. (eds), Québec, Presses de l'Université du Québec, pp. 33-59  (cover)


 

Chenu, F., Pellegrino, F., Jisa, H., Fayol, M., 2014, "Interword and intraword pause threshold in the writing of texts by children and adolescents: a methodological approach", Frontiers in Psychology, 5:182, pp. [doi: 10.3389/fpsyg.2014.00182] (link)


 

Ciumas, C., Saignavongs, M., Ilski, F., Herbillon, V., Laurent, A., Lothe, A., Heckermann, R., de Bellescize, J., Panagiotakaki, E., Hannoun, S., Sappey Marinier, D., Montavont, A., Ostrowsky-Coste, K., Bedoin, N., Ryvlin, P., 2014, "White matter development in children with Benign Childhood Epilepsy with Centro-Temporal Spikes", Brain, 137:4, pp. 1095:1106


 

Dekerle, M., Boulenger, V., Hoen, M., Meunier, F., 2014, "Multi talker background and semantic priming effect", Frontiers in Human Neuroscience, 8, pp. 878  (pdf)


 

Fekete, G., 2014, "Általános Nyelvészeti Tanulmányok XXV: A kognitív szempont a nyelv pszichológiájában", Magyar Pszichológiai Szemle, 69:2, pp. 454-456


 

Fekete, G., 2014, "Nez arraché, yeux brûlés : expressions olfactives imagées en français et en hongrois.", Annales UMCS, XXXII, pp. 163-174.


 

Fekete, G., Saidi, D., 2014, "Passzív jelentésű szerkezetek az elbeszélésekben : magyar – tunéziai arab összehasonlító fejlődéstanulmány.", Magyar Pszichológiai Szemle, 69:4, pp. 707-730


 

Frouin, C., Gayraud, F., Barkat-Defradas, M., 2014, "Effet de fréquence et d'âge d'acquisition dans une tâche de fluence verbale chez des francophones atteints de la maladie d'Alzheimer et des personnes âgées saines", proc. of 4ème Congrès Mondial de Linguistique Française, Berlin, Allemagne, 19-23 juillet 2014 (eds), 8, pp. 1501-1517, SHS Web of Conferences Volume


 

Gayraud, F., 2014, "Facteurs de variation dans les performances langagières. Une perspective Lifespan", HDR, Département des Sciences du Langage, Université Lyon-II


 

Glas, L., Kern, S., 2014, "Lien entre acquisition des premiers mots chez des enfants francophones monolingues et leur environnement langagier", actes de 30èmes Journées d’Étude sur la Parole, Le Mans, France, 23-27 juin 2014 (eds), pp. 484-493 (poster)


 

Guiraud, H., Ferragne, E., Bedoin, N., Krifi-Papoz, S., Herbillon, V., Bascoul, A., Gonzalez-Monge, S., Boulenger, V., 2014, "Perception de la parole rapide chez les enfants présentant une dysphasie expressive", actes de 30èmes Journées d'Études sur la Parole, Le Mans, France, 23-27 juin 2014 (eds), pp. 248-256  (pdf)


 

Jisa, H., 2014, "Children’s development of written discourse", in Encyclopedia of language development, Brooks, P., Kempe, V. (eds), Thousand Oaks, Sage, pp. 682-685


 

Kéïta, L., Bedoin, N., Burack, J., Lepore, F., 2014, "Switching between global and local levels: The level repetition effect and its hemispheric asymmetry", Frontiers in Psychology, 5:252, pp. [doi: 10.3389/fpsyg.2014.00252]


 

Kern, S., 2014, ""Parler bambin" quèsaco ?", EJE Journal, 48, pp. 36-38


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F., 2014, "Introduction: The role of input in early first language morphosyntactic development", LIA special issue, 1:5, pp. 1-18


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F., 2014, "Introduction: The role of input in early first language morphosyntactic development", in The role of input in early first language morphosyntactic development, Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F. (eds), John Benjamins Publishing Company, pp. 1-18


 

Kern, S., 2014, "Parler, Faire Parler", Assistante maternelle magazine, 15


 

Kern, S., Gayraud, F., Chenu, F. (eds), 2014, "The role of input in early first morphosyntactic development", 5, John Benjamins Publishing Company, 136 p.


 

Marcastel, A., 2014, "Inhibition de réponse chez des adultes TDAH avant et après entraînement", Mémoire de Master 2, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2, Lyon


 

Pulvermüller, F., Moseley, R., Egorova, N., Shebani, Z., Boulenger, V., 2014, "Motor cognition - Motor semantics: Action Perception Theory of cognitive cortical function", Neuropsychologia, 55, pp. 71-84  (pdf, cover)


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