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Team webmaster : Véronique BOULENGER, Florence CHENU

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Author Title Year

2018


 

Ailhaud, E. & Chenu, F., 2018, "Variations of chronometric measures of written production depending on clause packaging", CogniTextes, 17:3


 

Canault, M., Yamaguchi, N., Paillereau, N. & Roy, J.P., dos Santos, C., Kern, S., 2018, "Évolution des habiletés articulatoires au stade du babillage : le timing des syllabes CV", actes de XXXIIe Journées d'Etudes sur la Parole, Aix-en-Provence, 4-8 juin 2018, pp. 433-441 (PDF)


 

Comesaña, M., Moreira, A., Valente, D., Hernández-Cabrera, J., Soares, A., 2018, "List composition effect on cognate and non-cognate word acquisition in children", Linguistic Approaches to Bilingualism, , pp. 1-25 (lien)


 

Curie, A., Friocourt, G., des Portes, V., Roy, A. & Nazir, T., Brun, A., Cheylus, A., Marcorelles, P., Retzepi, K., Maleki, N., Bussy, G., Paulignan, Y., Reboul, A., Ibarrola, D., Kong, J., Hadjikani, N., Laquerriere, A., Gollub, R., 2018, "Basal ganglia involvement in ARX patients: The reason for ARX patients very specific grasping? ", Neuroimage : Clinical , 19, pp. 454-465  (Curie\)


 

Davis, B., Chenu, F., Yi, H., 2018, "Phonological selection patterns in early words: A preliminary cross-linguistic investigation.", Canadian Journal of Linguistics / Revue canadienne de linguistique, 63:4, pp. 556-579


 

Drutel, B., Devin, B., Witko, A., 2018 , " Conduite de projet et formation de sant", Ortho-Edition, Rééducation orthophonique , 264, pp.  275-299


 

Gayraud, F., Barkat-Defradas, M., Lahrouchi, M., Ben Hamed, M., 2018, "Development of phonetic complexity in Arabic, Berber, English and French", Canadian Journal of Linguistics / Revue canadienne de linguistique, 25:5, pp. 527-555


 

Ghimenton, A., Depau, G., 2018, "Revitalization and education ", in Romance sociolinguistics , Ayers-Bennet, W. & Carruthers, J. (eds), De Gruyter Mouton


 

Glas, L., Rossi, C., Hamdi, R., Batailler, C., Bellemmouche, H., 2018, "Activity types and child-directed speech: a comparison between French, Tunisian Arabic and English", Canadian Journal of Linguistics / Revue canadienne de linguistique, 63, pp. 633-666


 

Guiraud, H., Bedoin, N., Krifi-Papoz, S., Herbillon, V., Caillot-Bascoul, A., Gonzalez-Monge, S., Boulenger, V., 2018, "Don't speak too fast! Processing of fast rate speech in children with specific language impairment", PLoS ONE, 13:1 (article online)  (pdf)


 

Guiraud, H., Hincapié, A.S., Jerbi, K., Boulenger, V., 2018, "Perception de la parole et oscillations cérébrales chez les enfants neurotypiques et dysphasiques ", actes de 32èmes Journées d'Études sur la Parole, Aix en Provence, 4-8 juin (eds), pp. 222-230  (pdf)


 

Hickmann, M., Veneziano, E., Jisa, H. (eds), 2018, "Sources of Variation in First Language Acquisition : Languages, Contexts, and Learners.", Amsterdam , John Benjamins Publishing Company, 444 p.


 

Hickmann, M., Veneziano, E., Jisa, H., 2018, "What can variation tell us about first language acquisition", in Sources of Variation in First Language Acquisition : Languages, Contexts, and Learners & Hickmann, M., Veneziano, E., Jisa, H. (eds), Amsterdam , John Benjamins Publishing Company, pp. 1-23


 

Kern, S., dos Santos, C., 2018, "Invariance in variation: frequency and neighbourhood density as explanatory factors ", Trends in Language Acquisition Research, 22, pp. 183-200 (lien)


 

Kern, S., de Chaisemartin, C., Daviot, Q., Gurgand, M., Fekete, G., Mounier, V., 2018, "Le dispositif Parler Bambin: passé, présent et futur", in Prévention, Dépistage, éducation thérapeutique du patient, Topouzkhanian, S., Sabadell, V. (eds), Isbergues, Ortho Edition, pp. 249-273


 

Kern, S., 2018, "The interaction of phonetic/phonological development and input characteristics in early lexical development: longitudinal and crosslinguistic perspectives", Canadian Journal of Linguistics / Revue canadienne de linguistique, 63:4, pp. 481-492


 

Kern, S. (eds), 2018, "The interaction of phonetic/phonological development and input characteristics in early lexical development: longitudinal and crosslinguistic perspectives. ", 63(4), Canadian Journal of Linguistics, 206 p.


 

Krzonowski, J., Pellegrino, F., Ferragne, E., 2018, "Etude acoustique de la production de voyelles de l'anglais par des apprenants francophones", actes de Journées d'études de la parole, Aix-en-Provence, 4-8 juin (eds), pp. 523-531 (poster)  (article)


 

Lahrouchi, M., Kern, S., 2018, "From babbling to first words in Tashelhiyt language acquisition: a longitudinal two-case study", Canadian Journal of Linguistics / Revue canadienne de linguistique, 63:4, pp. 493-526


 

Lemarchand, L., MacLeod, A., Canault, M., Kern, S., 2018, "Développement de la parole et de la mastication : Evolution de la durée des cycles oscillatoires mandibulaires observés entre 8 et 14 mois chez 4 enfants québecois. ", actes de Journées d'Etudes sur la Parole, Aix-en-Provence, 04-08 juin 2018 (eds), pp. 142-150 (poster)


 

LeNormand, M.T., Kern, S., 2018, "Suivi du langage d’enfants bilingues issus de milieux sociaux défavorisés: Enjeu clinique, pédagogique et social", Devenir, Revue européenne de développement de l'enfant, 30, pp. 41-53


 

Maggio, S., Izaute, M., Chenu, F., 2018, "Spelling while writing texts", L'année psychologique, 118:01, pp. 3-28


 

Tolchinsky, L., Jisa, H., 2018, "The multifaceted development of writing", in Development of writing skills in individuals with learning difficulties, Miller, B., McCardle, P., Connelly, V. (eds), Leiden , Brill, pp. 53-72


 

Valente, D., Kern, S., dos Santos, C., 2018, "Does first word development in bilingual French-Portuguese toddlers mirror monolingual one? A study exploring executive function abilities", proc. of 6ème Congrès Mondial de Linguistique Française (CMLF), Mons, Belgique, 9-13 juillet 2018 (eds), pp. 1-16 (PDF)


 

Valente, D., Ferré, P., Soares, A., Rato, A., Comesaña, M., 2018, "Does phonological overlap of cognate words modulate cognate acquisition and processing in developing and skilled readers?", Language Acquisition: A Journal of Developmental Linguistics, 25:4, pp. 438-453 (lien)


 

Witko, A., 2018 , "Compétences et savoir-faire orthophoniques dans l’évaluation du langage", Rééducation orthophonique, n° 273, pp. 17-45


 

Witko, A., 2018, "Les troubles du langage écrit", in L’enfant Dys, Fourneret, P., Da Fonseca, D. (eds), Pédia, Paris, Elsevier Masson, pp. 103-139


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