DDL - UMR 5596
ISH - Bat C
14 avenue Berthelot
69007 Lyon
Tél : 04 72 72 64 12
Fax : 04 72 72 65 90
Contact

Calendar






Previous Month March 2024 Previous Month
M T W T F S S
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

  Colloque
  Conferences
  Viva
  Others
  More than one event
 You are here : Home /  Events / Calendar

19/3/2024
ven. 22/03/2024 [Café Doctorants], by Mélanie Canault & Christophe Dos Santos - Présentation du CNU
10h-12h
MSH-LSE Salle Elise Rivet


lun. 25/03/2024 [Atelier Doctorants] - Langue maltaise
14-15h30
MSH-LSE Salle Berty Albrecht

Pour ce prochain Atelier Doctorants "Langue", Yana présentera la langue maltaise, ses caractéristiques linguistiques et différents aspects de la culture qui l'entoure.




mar. 26/03/2024 Réunion Interne
[Dendy'n Science] - scientific article discussion
14h - 15h30
MSH-LSE Salle Elise Rivet + online (https://cnrs.zoom.us/j/99690214434?pwd=Nk5nQll5d1pGMlR0SEVIV24xeEtRUT09)

Malik-Moraleda et al. (2022). An investigation across 45 languages and 12 language families reveals a universal language network. Nature Neuroscience.
Link to paper: https://www.nature.com/articles/s41593-022-01114-5 (pdf also sent by email).
Big thanks to Véronique's suggestion and Tzuyi will present a general introduction of the paper first.


Contact...  


ven. 29/03/2024 Atelier R# 2 : Choix des tests en statistiques
10h-12h
MSH-LSE : Salle J. Sontag

Lors de cet atelier, nous verrons les différents tests statistiques fréquemment employés en fonction du type de variables étudiées. L'atelier est ouvert à toutes et tous. Merci de contacter Jennifer Krzonowski pour signaler votre présence. In this workshop, we will explore the various statistical tests commonly used depending on the type of variables under study. The workshop is open to all; please contact Jennifer Krzonowski to confirm your attendance.


Contact...  


ASLAN -  Université de Lyon -  CNRS -  Université Lumière Lyon 2 -  MSH-LSE -  IXXI -  DDL :  Contact |  Terms of use |