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Jennifer KRZONOWSKI
Correspondante formation
Cellule Com' Médiation Scientifique
EEG engineer
IE, CNRS
04 72 72 64 65 / 06 21 15 12 98
jennifer.krzonowski@cnrs.fr
Teams : DENDY
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Training and professional background
Teaching
Main publications and conferences
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My missions in the laboratory are to help set up experimental protocols to study language development and processing (design of stimuli and scripts for data acquisition and analysis; EEG, behavior and kinematics), as well as to ensure the technical responsibility and management of the experimental platform (planning, equipment, training of new users, etc). Moreover, I participate in various transversal actions, in particular scientific mediation.
In my thesis, I was interested in the acquisition of monophthongs of English by French-speaking learners. I developed perception and production trainings and evaluated the effects of these trainings on the perception and production of the trained vowels and on the EEG correlates of their pre-attentional perception.
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TRAINING AND PROFESSIONAL BACKGROUND
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| 2014-2020: PhD - Neuroscience and Cognition. Université Lumière Lyon 2
Title : Perception and production of English monophthongs by French speaking learners : effects of perception and production trainings
Supervisors : François Pellegrino (Laboratoire Dynamique du Langage - UMR 5596 - Université Lyon 2) and Emmanuel Ferragne (CLILLAC-ARP - EA 3967 - Université Paris 7). |
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| 2013-2015: Research engineer. Laboratoire Dynamique du Langage
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| 2012-2013: Research assistant. ANR Project Coregraphy - Université Paris Diderot - Paris 7.
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| 2011-2012: MASTER 2 Research - Cognitive psychology. Université Lumière Lyon 2. |
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| 2010-2011: MASTER 2 Cognitive psychology and Neuropsychology. Université Lumière Lyon 2. |
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TEACHING
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ECOLE DE PSYCHOLOGUES PRATICIENS - LYON
Statistics applied to psychology - first year (since 2013), second year (since 2015)
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ECOLE DE PSYCHOLOGUES PRATICIENS - LYON
Enseignement de statistiques 1ère et 2ème année (depuis 2014)
UNIVERSITE LUMIERE LYON 2 – INSTITUT DE PSYCHOLOGIE
Licence Sciences et technologies
TD Fonctionnement cognitif 2 - Langage – Semestre 3 (2017-2018) et (2018-2019)
Licence de Sciences Cognitive
TD de psychologie cognitive – Semestre 1 (2012-2014) et semestre 3 (2012-2015)
Licence de Psychologie
TD de Neuroscience cognitive – Semestre 6 (2012-2015)
TD de Statistiques appliquées à la psychologie – Semestre 4 (2011-2013)
TD de Méthodologie disciplinaire – Semestre 2 (2012)
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OUTILS
■ PRAAT
- Réalisation des scripts pour le traitement automatisé de stimuli sonores.
- Annotation/segmentation de fichiers sons
- Mesures de paramètres acoustiques (durée, fréquences de formants, pitch)
- Réalisation de stimuli expérimentaux
- Programmation d'expériences comportementales (identification/discrimination avec et sans feedback, tâche de production avec feedback visuel)
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■ PRESENTATION SOFTWARE
- Programmation d'expériences comportementales
- Identification
- Discrimination
- Programmation d'expériences en EEG
- Paradigme Oddball
- Paradigme GoNogo
- Paradigme de paires de clics
- Paradigmes de détection d'erreurs syntaxiques avec et sans amorçage musical
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■ R
- Réalisation de scripts pour l'organisation des données brutes en data frame.
- Statistiques descriptives et inférentielles
- Représentations graphiques
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■ EEGLAB/ERPLAB
- Analyse de potentiels évoqués liés au traitement du langage.
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■ Brainstorm
- Analyse des oscillations cérébrales et potentiels évoqués.
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MAIN PUBLICATIONS AND CONFERENCES
SHOW LONG VERSION / SHORT VERSION
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PhDs and master thesis
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Krzonowski, J., 2020, "Perception et production de monophtongues de l’anglais par des apprenants francophones : effets d’entraînements en perception et en production", Thèse, École Doctorale Neurosciences et Cognition (NSCo), Université Lumière Lyon2, 184, 184 p. (hal)
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Krzonowski, J., 2012, "L'effet d'aimant perceptif : Étude comportementale et électroencéphalographique.", Mémoire de M2, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2, Lyon (pdf)
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Krzonowski, J. & Garnier, M., 2011, "Test de l'Hypothèse de la Phonémicité Gradiente en anglais d'Écosse: Étude en électroencéphalographie.", Mémoire de M1, Institut de Psychologie, Université Lumière Lyon 2 (pdf)
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Journals
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Tseng, T., Krzonowski, J., Brozzoli, C., Roy, A. & Boulenger, V., 2024 (preprint), "Embodied speech: sensorimotor contributions to native and non-native language processing and learning", PsyArXiv, xx (link to the preprint)
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Canault, M., Yamaguchi, N., Paillereau, N., Krzonowski, J., Roy, J.P., Dos Santos, C. & Kern, S., 2020, "Syllable duration changes during babbling: a longitudinal study of French infant productions", Journal of Child Language, 47:6, pp. 1207-1227 |
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Boulenger, V., Martel, M., Bouvet, C., Finos, L., Krzonowski, J., Farnè, A. & Roy, A., 2020, "Feeling better: tactile verbs speed up tactile detection", Brain and Cognition, 142:105582 (online article)
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Canette, L.H., Fiveash, A., Krzonowski, J., Corneyllie, A., Lalitte, P., Thompson, D., Trainor, L., Bedoin, N. & Tillmann, B., 2020, "Regular rhythmic primes boost P600 in grammatical error processing in dyslexic adults and matched controls ", Neuropsychologia, 138 |
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Bedoin, N., Abadie, R., Krzonowski, J., Ferragne, E. & Marcastel, A., 2019, "A combined forced-attention dichotic listening – Go/Nogo task to assess response inhibition and interference suppression: An auditory Event-Related Potential investigation", Neuropsychology, 33:8, pp. 1136 |
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Conferences with proceedings
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Krzonowski, J., Pellegrino, F. & Ferragne, E., 2018, "Etude acoustique de la production de voyelles de l'anglais par des apprenants francophones", actes de Journées d'études de la parole, Aix-en-Provence, 4-8 juin, pp. 523-531 (poster) (article)
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Krzonowski, J., Ferragne, E. & Pellegrino, F., 2016, "Perception et production de voyelles de l’anglais par des apprenants francophones : effet d’entraînements en perception et en production", actes de Journées d'Etudes sur la Parole, Paris, 4-8 juillet, pp. 491-499 (article)
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Pélissier, M., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2016, "Effect of saliency and L1-L2 similarity on the processing of English past tense by French learners: an ERP study", proc. of 7th ISEL Conference on Experimental Linguistics, St Pétersbourg, 1-2 juillet, pp. 139-142 (abstract) (poster) (abstract)
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Pélissier, M., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2016, "Effect of implicit training on the processing of morphosyntactic violations by French learners of English: an ERP and behavioural study"6th Implicit Learning Seminar, Lancaster, 23-25 juin |
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Pélissier, M., Krzonowski, J. & Ferragne, E., 2016, "Effect of Implicit and Explicit Training on the Processing of Morphosyntax in an L2: an ERP study", proc. of Bilingualism Forum, Chicago, 20-21 octobre (abstract) (poster) |
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Invited presentations
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Marsico, E. & Krzonowski, J., 2019, "Collaboration avec un collège sur le thème de la diversité linguistique et du jeu de société [kosmopoli:t] dans le cadre du Festival Pop'Sciences", Festival Pop'Sciences, Collège Schoelcher - La Duchère, fév-mai 2019 |
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Conference presentations
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Tseng, T., Krzonowski, J., Roy, A., Brozzoli, C. & Boulenger, V., 2024, "Beyond speech production: sensorimotor contribution to native and non-native phoneme perception", 13th International Seminar on Speech Production (ISSP 2024), Autrans, France, May 13-17, 2024 (poster) |
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Tseng, T., Krzonowski, J., Roy, A., Brozzoli, C. & Boulenger, V., 2023, "Cortical representations for native and non-native phoneme perception", 5th Annual Meeting of the Society for the Neurobiology of Language (SNL 2023), Marseille, France, October 24-26, 2023. (poster) |
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Marsico, E., Metral, L., Barbier, L. & Krzonowski, J., 2023, "D'une langue à l'autre", Festival Pop'Sciences, Villeurbanne, 12-14 mai 2023 |
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Marsico, E., Bert, M., Krzonowski, J. & Leger, R., 2021, "Quelles langues parlaient-on à l'époque gallo-romaine ? ", Festival Pop'Sciences, Saint Romain en Gal, 9-11 juillet 2021 |
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Rose, F., Krzonowski, J. & Fillon, M.L., 2019, "The prosodic integration of Teko ideophones", SLE Annual Meeting, Leipzig, 21/08/2019 (pdf)
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Manuscript
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Cheucle, M., Flavier, S., Kern, S., Krzonowski, J. & Marsico, E., 2022, "Documentarium : deuxième service", Lyon, pp. 32 (Jeux OPLA)
(PDF, Couv')
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Cheucle, M., Flavier, S., Kern, S., Krzonowski, J. & Marsico, E., 2020, "Le dessous des cartes (livret scientifique [kosmopoli:t])", Lyon, pp. 60 (Jeux OPLA)
(pdf, Couverture)
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